U zajíce Edy

pátek, 1. týden

Dnešní úkol je z tohoto týdne nejtěžší a je opět zaměřen na sluchové rozdíly a sluchovou paměť + tu máme SHRNUTÍ týdne.

Zajíc Eda si pro děti připravil svůj příběh, který vyprávěl už tolikrát, že jej nakonec celý popletl.

Na děti čeká obrázkový příběh, který můžete číst společně – vy text a děti doplňují příběh podle obrázků. Tento způsob více zaručuje, že děti dávají pozor a skutečně poslouchají, co čtete.

Nejdřív si 2 – 3x přečtěte první příběh, pak až čtěte druhý – děti mají za úkol poznat, co tentokrát Eda popletl a vykládá jinak, než poprvé. Nechte děti reagovat hned. Pokud změnu někdo nepozná, zeptejte se ho, jestli to původně neříkal Eda jinak.

Kliknutím na obrázky rozklikněte Edův příběh.

Správná verze:

Ke stažení ve formátu Pdf pouze pro registrované uživatele.

Popletená verze:

Ke stažení ve formátu Pdf pouze pro registrované uživatele.

Shrnutí týdne

V tomto týdnu jsme se zaměřili na rozvíjení sluchové oblasti. Děti se učily:

⇒ vnímání a rozlišování zvuků

⇒ sluchovou orientaci

⇒ sluchové rozlišování

poznávat rytmus slova a rýmy

⇒ rozvíjet a procvičovat sluchovou paměť

 

Sluchovou paměť ale neopouštíme. Vrátíme se k ní ve 3. týdnu, kde děti navážou na znalosti z tohoto týdne a kde je čekají další úkoly tentokrát s liškou Eliškou, se kterou už se budou chystat na čtení.

 

Další hry pro rozvoj sluchového vnímání:

–  Opakovaná  – předveďte nějaký rytmus, který musí děti zopakovat ( např. ťuknete 3 x tužkou o stůl, 2 x tleskněte apod.)

–  Na detektiva – schovejte kamkoli předmět, který vydává nějaký zvuk – budík, mobil se zapnutým budíkem, hračku, která dlouho hraje nebo vydává nějaký zvuk… apod. Úkolem detektivů je najít předmět podle sluchu.

Pirátský poklad  – potřebujete krabičku a libovolné předměty, které pohybem a třením o sebe vydávají typické zvuky (klíče, dětské štěrkátko, zvoneček, kuličky…). Děti mají za úkol poznat jen štěrkáním předmětů v krabičce, co je v ní schované.

Kde je duch  –  k této hře je zapotřebí míč.  Děti stojí uprostřed místnosti se zavřenýma očima (oči můžete převázat šátkem), vy stojíte jen kousek stranou a hodíte míč jakýmkoli směrem. Děti musí prstem ukázat směr, kde míč dopadl na zem.

Tento týden se děti loučí s Edou, na návštěvě už je čeká orel Karel.

V příštím týdnu se zaměříme na pozornost zrakovou.

Děti nechejte na mapě vybarvit Edu a cestu směrem k orlu Karlovi. Mají za sebou  pořádný kus cesty. I když na mapě se to nezdá, udělaly velký kus práce.

V příloze níže je omalovánka s Karlem, aby se s ním děti seznámily. Prosím, přečtěte i tentokrát dětem, co jim Karel vzkazuje.

Pro zbrazení omalovánky klikněte na obrázek:

Ke stažení ve formátu Pdf pouze pro registrované uživatele.