U orla Karla
středa, 2. týden
– další dílek skládačky pro pevný základ nácviku čtení a psaní.
Tato cvičení posilují znalosti pro správné vyhledávání stejných písmen, pro uvědomění si jejich správného tvaru apod.
Pokud má dítě tuto oblast plně zvládnutou, nepíše zrcadlově a bez potíží rozeznává písmenka i číslice.
Pracovní listy jsou náročné na koncentraci.
V 1. pracovních listech mají děti za úkol spojit čarou vždy dva stejné obrázky. Pracovní listy jsou 4 – od nejlehčí po nejtěžší verzi.
Ve 2. pracovních listech (vždy 2 stránky) mají na řádku vyhledat obrázek, který je odlišný od ostatních. Úkoly jsou vždy na 2. straně těžší.
Ve 3. pracovních listech (vždy 2 stránky) mají děti za úkol rozeznat na řádku obrázek, který je stranově jiný než ostatní. Zde doporučuji opravdu učit dítě jet po řádku zleva – doprava a hledat postupně obrázek, který je opačný oproti ostatním. I zde jsou druhé stránky vždy pro rozlišené těžší.
Vhodný postup při nácviku: dejte na každou stranu pracovního listu třeba jiný kus ovoce (jinou pastelku, hračku atd.) a postupujeme následovně: Ukážete na první vážku na řádku. Kam kouká? Na jablko nebo na banán? Na banán…takto postupujete až k poslední vážce, která na banán nevidí a jako jediná kouká směrem k jablku. Proto na řádek nepatří.
U dalšího řádku: Kde má beruška hlavu? Směrem k banánu nebo jablku? Směrem k banánu a nožičky má směrem k jablku… a postupujeme opět berušku po berušce. Dítě si ji může škrtnout, nebo ji pro lepší zobrazení ostatních stejných obrázků můžete překrýt kouskem papíru (jako je překrytá v ukázce beruška)
Pracovní listy pouze pro registrované klienty.
Předchozí lekce
Další lekce