U zajíce Edy

středa, 1. týden

Tuto středu se zaměříme na rýmovačky, které velice dobře právě sluchové vnímání procvičují.

Cílem dnešního cvičení je tedy najít slova (obrázky), které se rýmují.  Pokud děti pracují s rýmy poprvé, vysvětlete jim, že budete hledat slova, kterou jsou si zvukově podobná. KOLENO = POLENO, PES = LES …u rýmů se udržuje stejný rytmus (stejný počet slabik) a slova končí stejnými hláskami.

V příloze najdete pracovní listy s obrázky.

Na každé stránce jsou vždy dva úkoly seřazené pod sebou. Na levé polovině stránky je vždy jeden obrázek, vpravo jsou obrázky tři.

Nejdříve si spolu s dětmi pojmenujte (přečtěte) všechny obrázky na řádku. Můžete se také dětí ptát, jestli ví, k čemu daná věc slouží. 

Poté, co se děti seznámí s názvy obrázků, pojmenují znovu obrázek vlevo a k němu vyberou nejvhodnější obrázek z pravé části stránky tak, aby se obě slova rýmovala.

Například k obrázku husa  vyberou pusa.

Protože některé obrázky můžeme přečíst několika možnými způsoby (např. dům, domek, domeček), je u každé dvojice slov nápověda, jak obrázky správně přečíst, aby se slova rýmovala.

I v tomto cvičení je pouze na vás, zda si pracovní listy vytisknete nebo zda budete pracovat na monitoru PC či tabletu.

Kliknutím na obrázek se vám otevře 5stránkový pracovní list.

Ke stažení ve formátu Pdf pouze pro registrované uživatele.