U zajíce Edy

středa, 2. týden

Tuto druhou středu se zaměříme na rýmovačky, které velice dobře právě sluchové vnímání procvičují.

Cílem dnešního cvičení je tedy najít slova (obrázky), které se rýmují.  Pokud vaše dítko pracuje s rýmy poprvé, vysvětlete mu, že budete hledat slova, kterou jsou si zvukově podobná. KOLENO = POLENO, PES = LES …u rýmů se udržuje stejný rytmus (stejný počet slabik) a slova končí stejnými hláskami.

V příloze najdete pracovní listy s obrázky.

Na každé stránce jsou vždy dva úkoly seřazené pod sebou. Na levé polovině stránky je vždy jeden obrázek, vpravo jsou obrázky tři.

Nejdříve si spolu s dítětem pojmenujte (přečtěte) všechny obrázky na řádku. Můžete se také dítěte ptát, jestli ví, k čemu daná věc slouží. Krásně tak navážete na cvičení z minulého týdne  – na rozvoj slovní zásoby.

Poté, co se dítě seznámí s názvy obrázků, pojmenuje znovu obrázek vlevo a k němu vybere nejvhodnější obrázek z pravé části stránky tak, aby se obě slova rýmovala.

Například k obrázku husa dítě vybere pusa.

Protože některé obrázky můžeme přečíst několika možnými způsoby (např. dům, domek, domeček), je u každé dvojice slov nápověda, jak obrázky správně přečíst, aby se slova rýmovala.

I v tomto cvičení je pouze na vás, zda si pracovní listy vytisknete nebo zda budete pracovat na monitoru PC či tabletu.

Kliknutím na obrázek se vám otevře 5stránkový pracovní list.

Ke stažení ve formátu Pdf pouze pro registrované uživatele.