– to jsou témata, kterým se budeme tento týden věnovat.
Zdá se toho hodně, já vím. Mrkneme na ně však jednotlivě, byť jsou všechna spolu naprosto propojena a jsou základem pro pohodové zvládnutí školní docházky.
Poslední léta se tak nějak roztrhl pytel s dětmi, které umí s nástupem do školy číst, psát a počítat, ale mají problém si sami zapnout bundičku, najít něco v aktovce, nebo bez ostychu o něco požádat.
Druhému chlapci začalo taky téct z nosu. Ve chvíli, kdy Pepíčkovi držela jeho maminka kapesník u nosu, on zatahal svou maminku za ruku a požádal o kapesník. Maminka mu ho podala, chlapec se vysmrkal a kapesník si schoval do kapsy bundy. Chvilku sice zápasil se zipem u kapsy, ale nakonec to zvládl, což ohodnotil vítězoslavným úsměvem.
Ale ve škole v rámci běžného fungování (nachystání věcí na lavici, oblékání…) bude pravděpodobně naprosto ztracen a brzy se to projeví i na jeho studijních výkonech.
Nemá však ve třídě asistentku,
která by chodila mezi dětmi a chystala jim věci nebo zavazovala tkaničky před hodinou tělocviku.
Na rozdíl od školky je už paní učitelka na třídu celou dobu sama.
Aby dítko zvládlo nástup do školy co nejlépe, nejjednodušeji a mohlo se soustředit na výuku,
je potřeba, aby bylo i sociálně zralé.
A proto se přesně tomuto budeme první týden věnovat – rozvíjení sociální oblasti.
Tímto týdnem děti v pracovních listech provede Rozárka.
Na vytisknuté mapě nechte děti vymalovat její domeček – strom s vrátky.
Naše společná výprava do školy začíná.