U zajíce Edy
úterý, 1. týden
Cílem cvičení je pochopit význam věty a určit, který obrázek patří ke které větě.
V příloze najdete 2 pracovní listy zaměřené na toto cvičení. Třetí pracovní list je zaměřen na celkové sluchové vnímání.
Práce s tímto pracovním listem se nabízí dvojí:
Pracovat na monitoru PC či tabletu – v tom případě je postup následující: přečtete text v libovolném rámečku a děti musí ukázat o kterém obrázku mluvíte. („dva banány“ – děti ukážou na obrázek dvou banánů; „jeden banán“ – děti ukážou na obrázek s jedním banánem). Doporučuji číst věty v různém pořadí.
Nebo si pracovní list můžete vytisknout, rozstřihnout na jednotlivé obdélníky a položit na plochu.
Položíte prst na text, který čtete: Dva banány – a děti přiloží na ukazovaný text obrázek, který k textu patří – tedy v tomto případě obrázek se dvěma banány.
Opět můžete pracovat pouze na monitoru – přečtete větu a děti mají za úkol ukázat, o kterém obrázku je právě řeč.
V případě vytisknutí doporučuji tabulku rozstříhat na jednotlivé části, pak čtěte větu za větou a děti seřazují obrázky za sebou (pod sebe) tak, jak čtete věty. Větu po vás děti můžou zopakovat.
V této hře také procvičíme orientaci a pojmy: před, za, na, v.
Třetí pracovní list je zaměřen na sluchové vnímání, kdy děti malují podle pokynů.
List si vytiskněte a nejdříve vše najednou předškolákům přečtěte. Je to z důvodu, aby věděli, co vše se bude malovat – aby si mohli předem uvědomit, že domek musí být jen tak velký, aby se nad něj vešlo i sluníčko apod.
Poté si znovu řekněte, co vše na obrázku bude – dole domeček, nahoře sluníčko…
Pak jim čtěte postupně větu po větě a děti mají podle pokynů namalovat celý obrázek.
Tímto cvičením procvičíte nejen sluchové vnímání, ale také prostorovou orientaci.
Ke stažení ve formátu Pdf pouze pro registrované uživatele.
Ke stažení ve formátu Pdf pouze pro registrované uživatele.
Ke stažení ve formátu Pdf pouze pro registrované uživatele.